Sander & Inge in Argentinië

Het is hier fantastisch in...Bariloche & San Martin de los Andes

Hola Chicos,

Estamos en San Martin de los Andes. Oftewel, we zijn nu in weer een heel leuk plaatsje in Argentinie! Het houdt maar niet op, zeg maar. We hebben de afgelopen twee weken weer veel dingen gedaan en veel moois gezien en dus zouden we gek zijn om jullie niet weer even jaloers te maken

Laughing

De dagen na onze vorige update hebben we erg genoten van de mooie natuur in de omgeving van Bariloche. Zo hebben we een aantal mooie wandelingen gemaakt in de bergen rondom Bariloche naar verschillende uitzichtpunten. De ene keer was het weer iets beter dan de andere keer, maar elke wandeling was weer super en de uitzichten weer totaal verschillend.

Naast wandelen hebben we, Nederlanders als we zijn, natuurlijk ook nog een keer de fiets gepakt. Ongeveer 18 kilometer buiten het centrum van Bariloche begint het zogenaamde ´Circuito Chico´. Dit is een mooi rondje van 25 kilometer door een heuvelachtige omgeving. Het was een mooie test om te zien of we nog konden fietsen en gelukkig werden we niet teleurgesteld, al was het best wel een beetje zwaar!

Verder hebben we veel gegeten van de heerlijke chocola waar de stad om bekend staat en ons erg vermaakt bij de leuke activiteiten die georganiseerd werden door de talenschool, want ohja....we hadden ook nog Spaanse les!

De talenschool in Bariloche, La Montaña, was erg anders dan degene die we hadden in Buenos Aires. Alles was wat kleinschaliger, maar wel erg goed geregeld. De eigenaar is een Nederlander, maar er komen studenten uit allerlei landen. Beiden zaten we in een klasje van twee personen en beide docenten waren erg goed! We hebben dus weer lekker veel bijgeleerd.

De lessen waren alleen s´ochtends, maar de rest van de dag was er (georganiseerd of niet) ook nog genoeg te doen! Vanuit de talenschool hebben we (met vele medestudenten) bijvoorbeeld meegedaan aan een salsales, een wijnproeverij en een middag vrijwilligerswerk met kinderen in een erg arme wijk van Bariloche. Maar ook zonder de talenschool hebben we veel met medestudenten afgesproken in de afgelopen week om te lunchen, te wandelen, naar een muziekoptreden in een bar te gaan, etc. Erg gezellig allemaal! Foto´s van deze periode zijn toegevoegd in de map Bariloche.

Afgelopen zondag moesten we toch echt Bariloche gaan verlaten, maar gelukkig wisten we al (door de merentocht met de auto) dat San Martin de los Andes ook erg leuk zou zijn. Dit plaatsje is een kleinere en iets gemoedelijkere versie van Bariloche, waar ook weer veel te doen is. Zo hebben we lekker op het strand gelegen aan het meer, maar hebben we ook weer actief gemountainbiked. Daarnaast hebben we in de bergen gecanopyd (foto´s volgen nog) en zijn we met een gehuurde auto naar weer een prachtig nationaal park gereden waar de 3776 meter hoge vulkaan Lanín te zien is! Ook van hier weer mooie foto´s!

Morgen vertrekken we hier weer en steken we weer tijdelijk even de grens over. We gaan voor een paar dagen naar Pucon (Chili) en trekken vervolgens weer noordelijker naar Santiago.

Tot zover weer een lang verhaal, hopelijk geven de foto´s een extra goed beeld van al het moois dat we hier zien!

Hasta Luego & Besos,

Saning

Wieke

Ha! Leuk om weer een verhaal te lezen! Begint het vakantie vieren niet al een beetje te vermoeien? ;-)
De sneeuw hier wel: wij willen nu ook wel weer eens temperaturen boven nul en fluitende vogels.
Enjoy!!
lfs

Jan

Prachtig verhaal! En prachtige foto's.
Het fietstochtje door de 'heuvels' zal inderdaad wel pittig geweest zijn. Jullie maken wat mee! En laten ons dat ook meemaken ;-)

Sabine

Jaja, dat jaloers maken lukt jullie erg goed!! :D Het klinkt en ziet er super uit! Jullie maken mijn reis-verlanglijstje steeds langer.. Geniet er nog van (in het Spaans!), en ja Ing, ik zal je mailen met een lange update ;)

X!
Sab

Sanne W

Wauw, wat stralen jullie heerlijk op al die foto's :-). Ik word er helemaal blij van. Ik moest al aan jullie denken met de spannende schaatswedstrijden op de OS, maar ook dat krijgen jullie dus mee. Gaaf hoor!

Besos, Sanne

ronnie, wilma, niels en fleur

Wat een mooie verhalen weer. Wat genieten zeg.
Veel liefs uit een regenachtig Twello .

Lucienne

Lieve Ing en Sander,
Ik volg julie verhalen en vid het fantasisch wat jullie allemaal doen. Geweldig genieten en nog een goede verdere reis
Liefs