Sander & Inge in Argentinië

Kl*te: Rugzak gejat....

Tja, daar zitten we dan, nog steeds in Buenos Aires. Gisterenmorgen zaten we op het busstation bij een koffietentje te wachten op onze busreis naar de Atlantische kust, toen op een moment dat Inge even weg was, is mijn 20kg zware rugtas, die gewoon naast mij stond,gestolen. Ongelooflijk hoe snel dat is gegaan en hoe onopvallend ook. Het is echt kl*te, want hetwaren gewoon onze spullen!

Op dit moment heb ik weer wat nieuwe kleren aan, maar alles zat erin, behalve wat ik aan had. Verder nog heel veel andere zaken als slaapzakken van ons beiden, schoenen, reisgidsen, opladers, geheugenkaarten, boxje (sorry Seef), toiletspullenen medicijnen en dergelijke. Gelukkig geen enorm belangrijke zaken, alles is vervangbaar, maar op dit moment is dit even een hele grote domper. We hadden gepland op dit moment op het strand te liggen, maar de waarheid is dat we heel veel nieuwe spullen moeten gaan kopen. En dat is nog niet makkelijk zo blijkt nu.

Gelukkig zijn we verzekerd, al is nu nog niet duidelijk hoe en wat er vergoed gaat worden, dus we gaan alles gewoon weer aanschaffen en dinsdag vertrekken we alsnog naar de kust.

Voor nu dus even een vervelend bericht uit Argentina, we zijn hard geconfronteerd met de armoede die hier heerst. En we relativeren de boel ook wel, je weet op het moment dat je hierheen gaat er zoiets kan gebeuren en daarom zijn we ook eigenlijk altijd oplettend en voorzichtig. Helaas zijn ze ons te slim af geweest dit keer....