Sander & Inge in Argentinië

Een week van zon, zee en zand!

Het is nu bijna 29 december en dus weer tijd voor een nieuwe update en waarschijnlijk de laatste van 2009! Op dit moment zitten we ins ons hostel (Casagrande) in Mar del Plata, een gezellig hostel in een grote, drukke badplaats.

We hebben zojuist de avond weer afgesloten met een heerlijke pizza en weer een enorm goede fles wijn uit Mendoza. Een ritueel welke we bijna elke avond goed volhouden (die wijn dan), dus tegen de tijd dat we daadwerkelijk in Mendoza aankomen zullen we ongeveer alle soorten wijnen uit die regio wel geproefd hebben!

De afgelopen week stond vooral in het teken van zon, zee, strand en dus zand. Nadat we eindelijk waren vertrokken uit Buenos Aires vorige week, kwamen we in het kleine plaatsje Villa Gesell. Een typisch vakantiedorpje wat nu nog redelijk rustig was (aangezien het hoogseizoen hier in januari begint), met een prettig strand. Daar hebben we dan ook veel op gelegen en genoten van de zon, die hier veelvuldig schijnt en ook goed zijn werk doet. Verder hebben we daar vooral genoten van weer lekker eten en drinken, hebben we heerlijk hardgelopen over het strand en hebben we daar natuurlijk onze kerst gevierd!

Zoals al eerder gemeld, vierden we kerstavond (de belangrijkste dag hier) in een knusse, kleine strandtent. Van echte typische kerstsfeer was weinig te merken, maar gezellig en lekker was het zeker wel! Vlak na binnenkomst werd er door de eigenaar een Nederlandse plaat opgezet, want hij vond het toch wel bijzonder om Nederlanders te ontvangen tussen voor de rest enkel Argentijnen. Het lied van volgens mij Koos Alberts klonk ons beiden volledig nieuw in de oren, maar dat mocht de pret zeker niet drukken! Na een heerlijke maaltijd werd ons vlak voormiddernacht een glas champagne in de hand geduwd en mochten de aanwezige kinderen een kadootje uitpakken. Vervolgens begon men nog net af te tellen, maar om 12 uur werd er uitbundig geproost en gekust en wenste men elkaar gelukswensen. Tot slot werd de avond afgesloten op het strand waar veelvuldig vuurwerk werd afgestoken door het halve dorp. Rare jongens, die Argentijnen, want als je het mij vraagt waren ze een week te vroeg! Maar goed, gezellig was het wel!

Verder op 1e kerstdag weinig van de kerst gemerkt en 2e kerstdag was hier alweer een doodnormale dag. En voor ons dus ook, wat betekende dat we met de bus verder gingen naar de volgende plaats, het eerder genoemde Mar del Plata. Dit is een grote plaats van 500.000 inwoners, wat voornamelijk bestaat om zijn stranden en alles daar omheen. Verder ook een leuke stad en dus een leuk hostel met wederom veel Argentijnen. In de afgelopen weken zijn we eigenlijk nog niet veel buitenlanders tegen gekomen, maar dat zal waarschijnlijk wel veranderen de komende weken wanneer we de patagonische hoogtepunten gaan opzoeken.

Op 30 december pakken we weer de volgende bus, naar Bahia Blanca dit keer, waar we ook onze jaarwisseling zullen vieren. Hopelijk wordt het gezellig daar, want verder staat Bahia Blanca niet ergens echt bekend om. Voor ons is het dan ook vooral een tussenstop op weg naar het zuiden. Op1 januari (of eigenlijk de nacht van 2 januari) pakken we namelijk de volgende bus richting Puerto Madryn, bij het bekende schiereiland Peninsula Valdes. Hier zullen we hopelijk veel mooi natuurschoon zien!

We zullen jullie uiteraard op de hoogte blijven houden de komende weken en morgen zullen we ook nog weer even wat foto´s uploaden, zodat jullie kunnen genieten van onze mooie gebruinde huid!

Voor nu, goeiemorgen! Wij gaan slapen!

Chau!

Wieke

Gelukkig dat jullie ondanks jullie drukke programma nog even de tijd vonden om een verhaal te schrijven. Onvoorstelbaar dat jullie dagelijks op het strand liggen. De Klarenbeekse christmasloop is niet doorgegaan vanwege de winterse omstandigheden!
Ben echt maar een HEEL klein beetje jaloers.... ;-)

insaha@planet.nl

Lieve Inge en Sander.

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar, ook van Opa en Oma. Ik heb ze vandaag nog aan de telefoon gehad en verteld hoe het met jullie gaat. Zelf ben ik erg benieuwd wat jullie hebben mee gekregen van de overstromingen in BA van de afgelopen dagen. Het was hier op het nieuws.
Geniet verder van jullie verhalen en de foto's. Vooral de foto waarbij Inge onder de bouganville staat, doet mij weer denken aan Kameroen waarbij we ze overal rondom het huis hadden staan.
Nou ik hoop dat jullie niet te veel last hebben gehad van de regen en hopen dat jullie nog een fantastisch oud en nieuw zullen hebben. Het is hier ondertussen 3 uur en er wordt nog steeds geknald. Ben benieuwd om te lezen hoe het daar is geweest..

liefs Ineke, Sammy en Hans.