Sander & Inge in Argentinië

Wij....geen haast!

Hola Todos,

De tijd vliegt voorbij, maar het betekent ook dat we weer heel veel nieuwe mooie dingen hebben gezien! Tijd om jullie weer te ´updaten´.

Vorige week hebben we de hele week nog Spaanse lessen gevolgd.We hebben weer veel geleerd en we begrijpen elke dag meer van wat er geschrevenen gezegd wordt enhoe alles hierwerkt!De groepvan Nivo 3.1(Sander) had zich uitgebreid met twee extra studenten. Nivo 2.2 bleef met dezelfde mensen.De medestudenten zijn over het algemeen leuke mensen die ieder een eigen cultuur en achtergrond meebrengen, wat het lerenvan een nieuwe taalnog specialer maakt!Met een paar zijn we dan ook buiten de les gaan lunchen en ook deze week ontmoeten we ze mogelijk weer voor een drankje.

Verder hebben we in de afgelopen anderhalve week veel aan ´sight-seeing´ gedaan. Zo zijn we naar de wijk ´Boca´ geweest, waar ook al een paar foto´s van op de site staan. Hebben we Puerto Madero ( de oude haven in de stad) bezocht. Zijn we naar een hele gave percussie band geweest!En hebben ons geld ingezet bij de paardenraces in San Isidro (jammer genoeg zonder resultaat). Daarnaast zijn we met de boot over de Tigre Delta gevaren en zijn we naar La Plata geweest. La Plata is een mooie studentenstad (de hoofdstad van de provincie Buenos Aires)op de pampa met vele mooie gebouwen, het grootste plein van heel Argentinie, leuke restaurantjes en een erg mooi natuurhistorisch museum.

Naast de echte ´toeristische´ activiteiten maken we natuurlijk ook veel van de stad zelf hier mee. De mensen zijn erg relaxed en ´manana, manana´. Dit is voor ons soms nog even omschakelen, maar langzaamaan begint dat toch goed te komen. We hebben inmiddels ingevoerd dat als de een zich ´ergert´ aan de gang van zaken de ander zegt: ¨Wij.....hebben GEEN haast¨. Dit zorgt dan weervoor een glimlach en vooral bezig zijn met het moment!

Daarnaastis toch ook wel armoede zichtbaar. In de boeken staat dat 25% van de mensen hier rondom de armoedegrens leeft en 9% echt in extreme armoede. Deze groep protesteert dan ook geregeld tegen de regering. Momenteel heeft een groep mensen de grootste verkeersader bezet (Av. 9 de Julio), wat het verkeer in de stad wat chaotischer maakt. Deze mensen doen niks, behalve dat ze midden op de weg tenten hebben opgezet en met spandoeken zitten. Nog steeds heel apart om dit soort dingen te zien, maar ook wel goed!

De conclusie is eigenlijk dat het erg goed gaat met ons! We genieten echt enorm van het zomerse temperatuurtje hier (gem. 26 graden), van de vele activiteiten en het lekkere eten! Nog een paar dagen en dan gaan we de stad verlaten, op naar de Atlantische kust! Maar eerst vanavond nog een lesje tango-dansen hier! We zijn erg benieuwd of we de basis een beetje onder de knie kunnen krijgen! Latermeer.....

Veel liefs voor nu!

Sander& Inge

Marije

Hola palomas!
Wat een heerlijk leventje! Zo goed om jullie verhalen te horen, foto's te zien en te horen lachen. Volgende keer beter gokken Ing ;-)
xx

Michelle

Wauw wat ben ik jaloers! Wij hebben hier sneeuw, dat dan weer wel. Super leuk dat jullie er helemaal induiken met Spaans en tango-dansen. Fijn is dat he, als je steeds meer van de taal kent, gaat echt snel!
Een knuffel uit het witte Den Haag!