Sander & Inge in Argentinië

Een week van genieten en Spaans leren!

¡Hola todos!

Hier eindelijk weer een berichtje uit het mooie, overweldigende, warme (hoewel vandaag ff wat minder) BA. Het is helemaal fantastisch hier, we genieten enorm! Nu weekend na een hele week (in de ochtend) spaanse les. We begonnen maandag allebei in hetzelfde groepje, maar achteraf besloot Ing dat ze toch liever een niveau lager begon. Dus vanaf dinsdag allebei in een apart groepje.

De lessen zijn leuk, in kleine groepjes van 4 of 5 personen. Eerst 2 uur les van de ene docent en na de pauze nog 2 uur van een andere docent, om zo verschillende interpretaties te kunnen horen. Het is superleuk, maar ook heel erg vermoeiend om 4 uur geconcentreerd te zijn, want we spreken bijna alleen maar Spaans. Alleen een beetje engels wanneer we iets echt niet snappen. Aankomende week nog weer vol aan de bak, zeker omdat we dan 5 uur per dag les krijgen. Daar staat tegenover dat we dinsdag geen les hebben i.v.m. een nationale feestdag (geen idee welke, maar is weer iets katholieks).

Verder is ons appartementje fijn, we zitten aan de rand van een van de bekende wijken van BA (Palermo) met vele leuke eettentjes en mooie straatjes. Helemaal prima dus. Vanaf huis gaan we makkelijk met de metro naar de school of met de bus naar een ander deel van de stad. Of als het lastig bereikbaar is of als we lui zijn pakken we de taxi.

Verder deze week veel sight seeing gedaan, maar ook af en toe rustig aan gedaan, omdat we beiden niet helemaal fit waren. Wat last van het eten zeg maar.... Het is onvoorstelbaar hoeveel mooie dingen hier te zien zijn, zeer variabel en daardoor erg leuk. Natuurlijk het bekende Plaza de Mayo met daaraan het Casa Rosada, maar ook veel zeer mooie gebouwen, kerken, straatjes en natuurlijk veel leuke cafeetjes en restaurantjes.

Gisterenmiddag zijn we naar een mooi park geweest en daarna ook nog naar de dierentuin. Die zit hier gewoon midden in de stad, beetje a la Artis, dus we dachten we lopen gewoon naar binnen.

Het weer was hier tot vandaag echt super (25 graden en zonnetje), al is dat uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar. Mijn lerares vertelde dat haar moeder dit weer (25 graden en zonnig) nog nooit had meegemaakt op haar verjaardag (gisteren). Normaal is het hier bloedheet als het zonnig is in deze periode. Hebben we dus geluk mee, want het blijft de komende dagen ook nog zo. Al is het vandaag een natte dag, maar dat is ongetwijfeld van tijdelijke duur.

En natuurlijk is het eten hier heerlijk. We hebben fantastisch gegeten in erg verschillende restaurantjes. De ene keer eten we wat luxer (maar nog altijd voor 20 euro klaar met zijn 2en) en de andere keer simpel bij zo´n plaatselijk tentje bij ons op de hoek (en dan zijn we klaar voor 8 euro). Ook al een fantastische Bife de Chorizo (supermalse biefstuk van een kleine 400 gram) gehad, echt te lekker :)

Helemaal goed dus verder. Dit weekend gaan we nog naar wat wijkjes die we nog niet gezien hebben en gaan we wat marktjes bezoeken. Verder waarschijnlijk nog eten met Wendy en Rutger die hier gisteren zijn aangekomen. En vooral verder met genieten!

Voor degenen die de behoefte hebben om ons nog eens te bellen, we hebben nu ook een Argentijns mobiel nummer.Via een één of andere teledump site vast niet duur om te bellen: +54.411.498.984.67

Lieve mensen, dit was het weer voor nu. Ik ga nu nog proberen om wat foto´s te uploaden, maar dat wil tot nu niet echt lukken. Helaas...maar we doen ons best om jullie te voorzien van wat beelden!

Tot later!

Besos van I + S

Karin

Mooie foto's! En leuke verhalen!

Hebben jullie al de tango gedanst? (@ Inge: Sander moet gewoon hoor ;) ) Zou graag ook een foto willen zien als bewijs :).

Liefs

Sanne (W)

Hola Ing en Sander!
Wat leuk om te lezen en de eerste foto's te zien! Het is inderdaad erg jaloersmakend dat zonnetje omdat het hier echt alleen maar nat is. Ik ga jullie volgen via deze blog, genietze maar weer!

Liefs, Sanne

Frida

He Inge & Sander,

Wat leuk om de eerste verhalen en foto's te bekijken! Wat een heerlijk weer is het daar zeg. Ik ben de afgelopen tijd echt ontzettend vaak natgerend hier in Nederland, gewoon niet leuk meer! Nog steeds is het weer een beetje matig, maar gelukkig nu wel iets droger.

Slim om een niveautje lager te beginnen! Vaak leer je veel meer als je het goed kunt volgen (en het geeft meer vertrouwen) en dan kun je daarna vanzelf instromen in het hogere niveau, want je kunt het zeker!

Ik kwam trouwens je zus tegen in de supermarkt, leuk om haar weer eens te spreken!

Heel veel plezier en succes de komende tijd!

Liefs Frida

Frida

zusje bedoel ik natuurlijk:p

Wendy en Rutger

He Saning,

Ook wij hebben de ¨wilde man¨gespot. Kleding had idd weinig om handen. @ Inge: nog veel sieraden en sjaaltjes gekocht op de markt? Heb Wendy amper tegen weten te houden ..... Nu in Iguazu wel effe wennen na het koude BA. ;-).

Ciao Ruwen

Wolfgang

¡Buenos dias!

Hi Sander & Inge,
was für eine schöne Idee, ein „kleine Reise“ zu machen wenige Kilometer entfernt von Apeldoorn! ;-))
Wir lesen heute viele Seiten von eurem Bericht.
Wir haben ein gutes Programm für die Übersetzung.

Es ist gut, in BA zu lernen die spanische Sprache?!
Die Prüfung habt ihr bestanden?
Es gibt ja sehr viel Interessantes zu sehen in Argentinië.
Das Wetter ist schön? Die Natur ist interessant?

Ist Rudger auch mit in Argentienien?

Eure Fotos sind sehr schön. So lernen wir auch BA kennen.

Wir wünschen euch noch viele interessante Tage und Erlebnisse!

Wolfgang & Lothar

¡Chau!